23. elokuuta 2018|15:10
Verkkoapteekki on osa apteekin hyvää palvelua!
Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon, jotta verkkoapteekki toimii sujuvasti, palvelee hyvin ja tuottaa apteekille hyötyä? Tätä pohdimme syksyn Verkkoapteekkiseminaarissa 11.10. Helsingissä.
Apteekkareille ja proviisoreille suunnattu seminaari soveltuu erinomaisesti myös apteekeille, jotka vasta suunnittelevat verkkoapteekin perustamista. Päivä tarjoaa tukea päätösten tekemiseen sekä ajatuksia ja ideoita verkkoapteekin ja digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen.
Tutustu päivän aiheisiin alla ja ilmoittaudu mukaan!
Mikä monikanavaisuus?
Asiakkaat käyttävät yhä useampia tapoja ottaa yhteyttä yrityksiin ja odottavat saavansa yhtenäisen palvelukokemuksen kanavaan katsomatta. Monikanavaisen asiakaskokemuksen tarjoaminen voi olla yritykselle etu, mutta hyvä kokemus on enemmän kuin tarjottavien palvelukanavien summa. Seminaarin avaa Alko Oy:n tarina onnistuneen palvelukokemuksen rakentamisesta ja, mitä se vaati.
Monikanavaisuus apteekissa: Verkkoapteekki = digitaalinen lähiapteekki
Apteekin kannalta monikanavaisuus tarkoittaa ajasta ja paikasta riippumatonta lähiapteekin palvelun tarjoamista.
Asiakkaan tulisi saada yhtä hyvä kokemus oman lähiapteekkinsa palvelusta asioi hän sitten verkossa tai kivijalassa. Tai toisin päin, verkkoapteekin avulla lähiapteekki voi pyrkiä palvelemaan asiakkaitaan heille sopivalla tavalla ajasta ja paikasta riippumatta.
Mitä käytännön asioita apteekin tulee ratkaista, jotta onnistunut asiakaskokemus syntyy?
Logistiikka on ratkaisevassa roolissa, joten verkkoapteekin toimittamisen edellytykset tulee olla kunnossa. Seminaarissa pohdimme eri mahdollisuuksia ja haasteita konkreettisten esimerkkien avulla.
Asiakaspalvelu on tärkeä osa asiakaskokemusta. Puhelimessa ja chatissa tapahtuva asiakkaan kohtaaminen eroaa monella tapaa kasvotusten tapahtuvasta, joten etäasiakaspalvelu kannattaa ottaa haltuun. Seminaari tarjoaa mielenkiintoisen katsauksen Yliopiston apteekin keräämään dataan verkkoapteekin lääkeneuvonnasta ja verkossa asioivien asiakkaiden tarpeista. Tämän lisäksi saamme kotiin viemiseksi vinkkejä sujuvaan vuorovaikutukseen chatissa ja puhelimessa kokeneelta viestintä- ja vuorovaikutuskouluttajalta.
Miksi digitaalinen asiakaskokemus on nykyään niin tärkeä asia?
Tätä kysymystä pohdimme seminaarin päätöspuheenvuorossa, jossa aihetta avaa päivän keynote -puhujamme, markkinoinnin professori Hannu Saarijärvi Tampereen yliopistosta.
Verkkoapteekkiseminaari 11.10.2018
Taitotalo, Helsinki